Tuesday 3 October 2017

Inntekt Og Skatt Opsjoner Trading India


Med forfallsdato til fil avkastning raskt nærmer seg, har jeg blitt spurt dette spørsmålet av mange people. Question Hvordan skrive inntektsavkastning ved fortjeneste tap fra FO trading Går vi våre kontoer revidert i tilfelle tap fra FO Trading . Jeg vil prøve å svare på alle spørsmål knyttet til FO Trading gjennom denne artikkelen, slik at det kan være til hjelp for folk i å sende inntektsskatt. Ques Hva er behandlingen av gevinststap fra FO Trading i inntektsskatten Return. svar på det ovennevnte spørsmålet, Vi må henvise til § 43 5 i inntektsskatteloven 1961, hvis aktuelle utdrag er gjengitt nedenfor. Spesiell transaksjon betyr en transaksjon der en kontrakt for kjøp eller salg av en hvilken som helst vare, herunder aksjer og aksjer, avvikles regelmessig eller til slutt ellers enn ved den faktiske levering eller overføring av varen eller skript. Forutsatt at i henhold til denne paragraf. d En berettiget transaksjon med hensyn til handel med derivater som er omtalt i punkt 2 i verdipapirhandelloven, 1956 42 av 1956 utført i en anerkjent børs 76 eller. e En berettiget transaksjon med hensyn til handel med råvarederivater utført i en anerkjent sammenslutning, som er avgiftspliktig for varehandelstransaksjonsavgift i henhold til kapittel VII i finansloven, 2013 17 av 2013. skal ikke anses å være en spekulativ transaksjon. Forklaring 1 Med hensyn til klausul d er uttrykkene. Jeg kvalifisert transaksjon betyr enhver transaksjon. En utført elektronisk på skjermbaserte systemer gjennom en aksjemegler eller delmegler eller annen mellommann registrert i henhold til § 12 i Securities and Exchange Board of India Act, 1992 15 av 1992 i samsvar med bestemmelsene i lov om verdipapirkontrakter , 1956 42 i 1956 eller Securities and Exchange Board of India Act, 1992 15/1992 eller Depositories Act, 1996 22/1996, og de regler, forskrifter eller vedtekter som er truffet eller retninger utstedt i henhold til disse lovene eller av banker eller verdipapirfond på en anerkjent børs og. B som støttes av et tidsstemplet kontraktsnotat utstedt av en slik megler eller undermegler eller annen formidler til enhver klient som angir i kontraktnotatet det unike klientidentifikasjonsnummer som er tildelt i henhold til enhver lov som nevnt i underpunkt A og permanent konto nummer tildelt etter denne loven. ii anerkjent børs betyr en anerkjent børs som nevnt i § 2 i lov om verdipapirkontrakter, 1956 42 av 1956, og som oppfyller de vilkår som kan foreskrives og meddeles av staten for dette formål. Forklaring 2 Med hensyn til klausul e, uttrykkene. Jeg kommer med råvarederivat til å ha den betydning som er tildelt i kapittel VII i finansloven, 2013. Fra avlesningen av det ovenfor er det klart at handel med derivater inkludert råvarederivater på en anerkjent børs ikke vil bli vurdert som en spekulativ transaksjon og dermed ikke behandlet som spekulativ virksomhet. Derfor, ettersom disse ikke anses som spekulativ virksomhet, vil inntekter fra slike transaksjoner bli vurdert som normal forretningsinntekt, og tap fra slike transaksjoner vil bli vurdert som vanlig forretningstap. Anvendbarhet av Skattemessig revisjon i tilfelle Derivat FO Trading. Siden inntekter fra derivathandel vurderes som normal forretningsinntekt, vil derfor normale regler som gjelder for skatterevisjon som nevnt i § 44AB, gjelde i tilfelle FO-handel også. Derfor vil bruken av skatterevisjon være som følger I tilfelle av FO Trading.1 Ved fortjeneste fra transaksjoner av FO trading. Ved fortjeneste fra derivat tr ansettelser, skatt revisjon vil gjelde dersom omsetningen fra slik handel overstiger Rs 1 crore. Tax revisjon oss 44AB rw § 44AD vil også gjelde dersom nettoresultatet fra slike transaksjoner er mindre enn 8 av omsetningen fra slike transaksjoner. I tilfelle av tap fra derivathandel, siden resultatutslipp i dette tilfellet er mindre enn 8 av omsetningen, vil derfor Skatterevaluering gjelde oss 44AB lese med § 44AD. Kalkulering av omsetning i tilfelle FO Trading. Bestemmelse av omsetning i tilfelle FO er En av de viktigste faktorene for hver enkelt person for inntektsskattformål Omsetningen må først beregnes på den måte som er forklart nedenfor. Totalt positive og negative eller gunstige og ugunstige forskjeller skal tas som omsetning. Premium mottatt ved salg av opsjoner er å inngår i omsetningen. Med hensyn til eventuelle omvendte handler, skal forskjellen derav også utgjøre en del av omsetningen. Her er det ingen forskjell om forskjellen er positiv eller n Egative Alle forskjellene, enten positive eller negative, aggregeres og omsetningen beregnes. Utgifter som porto, transport og telefon som påløper for å drive virksomheten kan hevdes som forretningskostnader. Du kan også kreve avskrivninger på eiendeler som brukes til virksomheten eller yrke. Vedlikehold av bøker med kontoer i tilfelle av FO Trading. Since inntekter fra FO Trading anses å være normal forretningsinntekt, og derfor er normale regler for opprettholdelse av Bøker om kontoer som angitt i § 44AA i inntektsskatteloven 1961 gjeldende. Disse reglene kan oppsummeres som følger.1 Hvis det er tap i FO-handel eller Netto gevinsten er mindre enn 8 av omsetningen eller omsetningen overstiger Rs 1 crore, gjelder bestemmelsene i Skatteevisjonen og for å få skatt revisjon gjort, vedlikehold av regnskapskrifter er obligatoriske.2 hvis det er fortjeneste i FO og overskuddet er 8 eller mer av totalomsetningen, må kun inntekten deklareres som forretningsinntekt og accordin gly ITR må arkiveres Det vil ikke være behov for å opprettholde bøker med kontoer. Innskudd knyttet til innlevering av inntektsskattederskning. Siden inntekter fra FO-handel skal behandles som forretningsinntekt, må derfor en individuell innlevering med FO-handelsinntekter fil ITR i form ITR 4.Depending på kravet om å få kontoene revidert i henhold til avsnitt 44AB 44AD, forfallsdato for innlevering av inntektsavkastningen vil være som følger. If Skatt revisjon er gyldig Forfallsdato vil være 30. september i Vurderingsår 30 09 2015 for AY 2015-16. Dersom skattekontrol ikke gjelder. Forfallsdato vil være 31. juli i vurderingsåret 31. august for inneværende vurderingsår, dvs. 31 08 2015 for AY 2015-16. Avsetning av tap. Avregning og fremføring av tap fra FO-transaksjoner er også et av de viktigste spørsmålene fra mennesker. Bestemmelsene knyttet til avregning og videreføring av FO-tap er som følger. Hvis det er tap i FO og du hevder det samme i Inco meg Skatteavkastning da. Du burde arkivere det før forfallsdato for å fremføre tapet og sette av fra inntekter i fremtiden. Men det er sakslover som forbyder videreføring og avregning av tap fra FO-transaksjoner med angivelse av aksjeavledede transaksjoner karakteren av spekulative transaksjoner for § 73 og tap som oppstår derfra, vil bli karakterisert som tap fra spekulativ virksomhet, og det samme kan ikke settes mot normal forretningsinntekt. Som pr. rørseksjon 43 5 definerer spekulativ transaksjon bare for den hensikt å definere begreper som benyttes i § 28 til 43 5 har ingen søknad over seksjon 73 CIT vs DLF Commercial Developers Ltd. Forfatteren er en CA i praksis i Delhi og kan kontaktes på E-post mobil 91-9953199493. Hvis det er tap i FO og total inntekt er mindre enn BEL, må han ikke gjøre revisjon per 44AD. 5 Uansett hva som er angitt i de foregående bestemmelser i denne seksjonen, er en kvalifisert vurdering som hevder at hans fortjeneste og gevinster fra Den berettigede virksomheten er lavere enn fortjenesten og gevinstene som er spesifisert i underavsnitt 1 og hvis samlede inntekt overstiger det maksimale beløpet som ikke er belastet inntektsskatt, skal være pålagt å opprettholde og vedlikeholde slike kontoer og andre dokumenter etter behov i henhold til underavsnitt 2 i § 44AA og få dem revidert og gi en rapport om slik revisjon som kreves i henhold til § 44AB. Q. Om revisjonen er aktuell eller ikke når det er tap i F O. shiv mittal sier. Min totale omsetning i fremtidig opsjon er 563370 00 og andre kostnader er 1459 61 totalt tap er 216322 00 Jeg har alle detaljer Er denne figuren tilstrekkelig for revisjon Detaljer er i Excel-ark. Ishita Guha sier. Kan jeg justere tapet fra FO trading 2013-14 i inneværende årsinntekt fra interesse Jeg har ikke filt ITR 2 eller 4 noensinne. Hvis omsetningen min er rundt 60k og jeg har hatt et tap på 10k Er det et problem hvis jeg rapporterer en gevinst på 8 i stedet for tapet for å unngå revisjonen, har jeg en lønn og min ansvar er mer enn 2 5lk. Ruchit Shet h sier. Du må være åpen for 44A og 44AB som 44AD er presumptive beskatningssystem der du må vise obligatorisk resultat på 8 eller mer Hvis du viser overskudd på mindre enn 8 av omsetning eller tap, er du bundet til å få bøkene revidert under seksjon 44AB les med Sec 44AD Håper du finner dette nyttig. Ruchit Sheth sier. Han Rajendra, Du vil bli pålagt å få bøkene dine revidert for å bære fremover sette av tapene. For ytterligere spørsmål ring meg CA Ruchit Sheth 966427945.what er Omsetningen som skal vedtas under tegning av resultatregnskapet for skatterevisjonens formål omsetning i henhold til § 44AB, kan ikke utredes. Ruchit Sheth sier. I tilfelle av skatt Revidere oss 44AB vil vurdereren være nødvendig for å opprettholde regnskapsbokene Omsetningen må avleses. sanjeev reddy sier. Sir, jeg fikk gransking for ikke å revidere regnskapet og defekt returfil for AY 2013-14, jeg er ajob-holder og gjort noe intradag handel, total salgskostnad for intraday share tradin g er skrevet inn som omvendt og så jeg har erklært en omgang av morethan 1cr under retur uvitende om konwledge omdreining ble beregnet på feil måte, i dette tilfellet assesing officer ønsker fint for ikke å få acount revisert og straff 0 5 av snu 1cr , i dette tilfellet forklarte jeg for feil beregning av omslag for intradag aksjehandel, men han var ikke akseptert og vil gi etterspørsel av RS 25000 revisjonsstraff og RS 50000 som vend på pl foreslår meg hvordan å behandle videre til aviod denne straffen sir Reply. sir jeg inkureded et tap på 3 lacs i fo trading jeg vet ikke hvordan å nshow dette i itr vennligst veilede meg. sanjeev reddy sier. Sir jeg fikk gransking varsel for ikke revisjon av regnskap og defekt returfil for AY 2013-14 , Jeg er ajob-innehaver og gjort noe intradag handel, er total salgskostnad for intradag aksjehandel inngått som omslag, og så jeg har erklært en omgang på mer enn 1cr i retur uvitende om konwledge omslag ble beregnet på feil måte, i dette tilfelle assesing o fficer vil ha greit for ikke å få acount revidert og straff 0 5 av snu over 1cr, i dette tilfellet jeg forklarte for feil beregning av omslag for intraday aksjehandel, men han var ikke aksepterer og vil gi etterspørsel av RS 25000 revisjon straff og rs 50000 som veksle pl foreslår meg hvordan å behandle videre for å aviod denne straffen sir. rahul sant says. does forklaring avsnitt 73 gjelder bare for bedrifter kan en individuell skatt betaler oppgjør derivat tap mot bedriftsresultat i henhold til § 43 5.TV SUBRAMANIAN sier. Jeg har et særegent problem. Jeg har lønnsinntekter, men jeg har også INTRA DAY TRADING SPECULATIVE LOSS i omfanget av Rs 2 Lacs. Jeg er ikke involvert i noen annen virksomhet for hvilke bokbøker er obligatoriske, men bare operere fra min bærbare datamaskin JAVA UTILITY ITR4 tillater ikke NEGATIVE INNTEKTER i PLAC-element 51, og ITO tror bare på å legge til SPESIELLE TAP som min inntekt Hvordan korrigerer jeg dette emnet i ITR4.Arun Kumar Kushwaha says. after søker mye i fant deg Blogg og fant det fantastisk som jeg har Nil kunnskap om beskatning og ITRS. sir jeg har få tvil om hvordan å gjøre og hva jeg må gjøre Plz hjelpe meg ut Takk til deg i Advance. i og min far gjør både online handel bare i FO og begge er i Loss. let jeg forteller deg litt i detaljer 1 Arun Kumar. Jeg tok 3 Lacs fra broren min til handelsformål. Han fikk 3 lacs som Lån fra SBI. Jeg investerte 3 lacs 1 lacs fra min far til markedet og fikk tap på 1 60 lacs i FY 14-15 og jeg tok ut 2 Lacs delvis for utgifter gjennom året resten 50K er balanse i min trading account. så jeg trenger å fylle ITR4 rett 1 men hvordan å fylle det er det flere faner i Excel ark av ITR4 2 som jeg fikk tap og det er mindre enn 8 overskudd jeg trenger REVITET hva er revisjonsprosessen og hvor mye vil være kostnadene for revisjon og hvorfra jeg kan ha min revisjon.3 som bøker med kontoer hva jeg burde hold alle kontrakten notater og PL uttalelse gitt, men Broker.2 Min far han er pensjonert Army personlig og investert kapital i handel og tap på 2 78 Lacs 1 han fikk pensjon på 24000 månedlig 2 har boliglån på 4 Lacs fra LIC HFL og betalende premie på 4492 3 også han har Personlig lån på ytterligere 2 Lacs og betaler 2440 4 et annet lån fra Sentralbanken har han 2 Lacs og betaler 5000 for det 5 Han har også noen Forsikringspolicy for at han betaler 20 tusen årlig. Siri Tidligere har vi ikke betalt noen skatter og hadde ikke fylt ITRS som vi ikke visste i tap også vi har å arkivere ITR. and for skatt har vi ikke så mye av inntekt. plz hjelpe meg ut hvordan du gjør det der du skal fylle alle dataene i ITR4 din. Veiledning vil være svært nyttig. Takk. Jeg har kjøpt kobber verdt rs 8000000 - få fortjeneste 50000 -, så hva skal jeg gjøre, må jeg fylle inntektsskatt, vennligst fortell meg så snart som mulig. sanjay maheshwari sier. Merk at jeg har sett Ditt verdifulle notat for Prov for å fylle ITR når det gjelder Business inntekt og tap og ønsker å ha din verdifulle mening. Vennligst støtte meg og gi meg din Verdifullt råd og mening om min sak jeg hadde i Fremtid og opsjon dvs. i aksjer Derivatvirksomhet hadde tapssum på Rs 9,50 000 00 og fortjeneste tallet var Rs 419600 00, slik at balansen var tap på derivatvirksomhet på Rs 536400 00 419600- 956000. Lang sikt Kapitalgevinst på salg - Buy Tilbake på aksjer Hind Unilever på Rs 3,29,200 00, så kan ikke hevdes Skattfritt Lang sikt Cap Gain. and forsikring Kommisjonen tatt Rs 31.616 00 uten å vedlikeholde bøkene. Jeg fylte ITR på 31. juli 2014 Tap Avkastning og påkrevd. 1 Fortjeneste og gevinster fra næringsliv og prof. RS Ressursinntekt uten bøker 31 616 00.Share Handelsinntekter Tap 5 36400 00,2 Kapitalgevinster 3,29,200 00 3,29,200 00,3 Inntekter fra andre kilder 5,640 00 5,640 00.Total Inntekt 1,69,944 00 som UnAbsorbed Loss Carry videresendes. Total Skattbar inntekt Nil. Jeg spurte det samme til min CA og en CA fra Hyderabad som bekreftet at jeg fylte ITR riktig. Bekreft om det som Filled ITR -4 er right. kindly veileder og gir valget ditt uavhengig råd jeg vil være svært forpliktet til å få din verdifulle mening. Ravi Khanal sier.44AD kommer i tvil når jeg har mindre enn 1 crore omsetning jeg vil ikke kreve noen expd eller dep jeg ikke vil sette off eller bære fwd tap. da jeg kan anta 8 av min bruttoomsetning som skattepliktig inntekt. Nå under samme bestemmelser hvis jeg hevder at jeg har mindre enn 8 gevinst eller si tap jeg må overholde 44aa og 44ab.1 Jeg vil kreve expd 2 Jeg vil hevde dep 3 ønsker å bære fwd tap 4 Jeg ønsker ikke å benytte alternativet av 44ad. Then hvorfor jeg vil være åpen for 44aa og 44ab hvis jeg har tap under fut og opsjoner transaksjoner. Ravi Khanal sier. I tilfelle tap hvorfor sektion 44AD er mandatorisk brukt sir .44AD er presumptive beskatning som antar 8 av omsetning som netto skattepliktig inntekt. Anta jeg ikke gå 44AD og jeg har et tap også, hvorfor jeg vil være tilbøyelig til å beskatte revisjon jeg kunne bot forstå sir.44AD sier om jeg velger ikke å opprettholde bøker av accts og ønsker å benytte presumptive skatt, men jeg hevder at jeg har et tap enn jeg ha ve for å få bøker opprettholdt og revisjon av dem. Hvis jeg ikke vil gå med presumptive beskatning i henhold til kapittel 44AD, vil du kreve expd og vil bære fwd tap også Kan du snakke om hvilken del eller sakslov gjør meg til å ta ly under 44AB sir. Sanjiv Mehta sier. Takk, veldig god informasjon Vennligst gi meg beskjed om nettstednavn eller artikkel som nevner hvordan du registrerer FO-transaksjon i våre bøker.1 Hvis en person bestemmer seg for ikke å fremføre tap på grunn av FO-handel siden han bestemmer ikke å handle videre, er det fortsatt skatterevisjoner og arkivering i ITR 4-skjemaet. Kan det være nok å sende inn i ITR2-form? Hva er konsekvensene av skattemessighetssynspunktet? Anta 2 3 år nedover linjen, gjør personen igjen en FO-handel og På grunn av gevinster returneres filer i ITR4-skjemaet nå og får bøker revidert, ikke nødvendig i henhold til kravet. Er det noen obligatorisk bestemmelse om å gi tidligere år data under skattemelding eller kan det hele begynne som rent skifer. CA Krishna BAngad sier. God en Prati k komplett og uttømmende informasjon delt på ovennevnte emne derivat. Dear Sir Vennligst gi meg beskjed om Premium betalt under LIC Varistha Pensjon Bima Yojana LIC JEEVAN AKSHAY-VI ENTITLED FOR KRAV Rebate U s 80C og 80CCC eller andre fradrag per In-come Skatteforsikring. Hvem gjør spekulasjonsvirksomhet å kjøpe og selge aksjer samme dag Intra dag handel og fikk tap rundt 94k så er det behov for å gjøre revisjon selv omsetningen salg kjøp både positive og negative beløp er mindre enn 1 cr Vennligst informer. Hvis det er et tap da bestemmelsen av 44AB lest med 44AD ikke vil gjelde som du har lest avsnitt 44AD der det tydelig er nevnt at så lenge det ikke er noen inntekt som overskrider grunnlisensgrensen, er skatteavsetningsbestemmelsen ikke aktuell selv om fortjenesten din er mindre enn 8 Rett meg hvis feil Takk for artikkelen. Shubham agarwal sier. Kjære herre, kan du vennligst gi noen referanse hvor måten å beregne omsetningen som ovenfor er gitt. shubham agarwal sier. Kjære sir, kan du gi noen henvisning hvor metoden for beregning av omsetning som nevnt ovenfor er gitt. Konflikt om inntektsskatt av aksjer Her er hjelp. Konflikt om beskatning av inntekter som oppstår med hensyn til aksjer, det være seg gevinster ved salg av slike aksjer eller utbytte mottatt Folk tror generelt at eventuelle inntekter mottatt med hensyn til aksjer er unntatt fra skatt. Dette er egentlig ikke slik. For å gjøre det klart for leserne, har jeg forsøkt å forklare skatteimplikasjoner av inntekter fra aksjer i denne artikkel Det er mange aspekter knyttet til beskatning av aksjer i India. La oss først ta opp bestemmelsen for beregning av gevinster og skattesatser på realisasjonsgevinster ved salg av aksjer. Oppsigelseskrav på lang sikt og kortsiktig. Generelt fortjener overskudd på Salg av eventuelle eiendeler er behandlet som langsiktig dersom det samme har vært holdt i 36 måneder eller mer på salgsdagen. I tilfeller av aksjer i et selskap er beholdningsperioden imidlertid kun 12 m onths eller mer for å gjøre slike profitt som langsiktige Det er viktig å merke seg at kravet om lavere holdingsperiode gjelder for aksjer i et selskap og ikke nødvendigvis et indisk selskap. I tillegg vil selv aksjer i et aksjeselskap bli langsiktig hvis de holdes i 12 måneder eller mer på salgstidspunktet for slike aksjer. Taksats i tilfelle av gevinster som oppstår ved salg av aksjeandeler notert på indiske børser. Som i de nåværende bestemmelsene i inntektsskattelov langsiktige realisasjonsgevinster som oppstår ved salg av aksjeandeler notert på indisk børs og solgt gjennom en børsmegler er fullt skattefrie. Dette unntaket er ikke tilgjengelig dersom de noterte aksjene selges utenfor børsplattformen eller tilfeller der aksjene har blitt tilbudt under tilbakekjøpsordning eller under et hvilket som helst åpent tilbud. For å hevde dette unntaket bør aksjeaksjene selges på børsplattformen i India, hvor STT for sikkerhetstransaksjonsskatt har vært betalt For å bekrefte om aksjene som selges av deg, blir utsatt for STT, vennligst se regningen utstedt av din megler. En STT-konto vil være der i fakturaen som er oppført av megleren i tilfelle sikkerhetstransaksjonsavgift belastes ved salg transaksjonen. Alle transaksjoner av aksjebaserte aksjer som er utført på børs, er ansvarlige for STT. Det er interessant å merke seg at dette unntaket for langsiktige realisasjonsgevinster ikke er tilgjengelig dersom aksjene selges på noen børser utenfor India. Det er også relevant å merke seg at dette unntaket kun er tilgjengelig med hensyn til aksjeandeler notert på Indian Stock Exchange, enten det er et indisk selskap eller et utenlandsk selskap. På denne måten sier aksjer i Standard Chartered Bank, et utenlandsk selskap, som er notert i India, nyte dette unntaket. I tilfelle av overskudd på aksjeandeler solgt på børser i India holdt i mindre enn 12 måneder, er det skattet med en fast sats på 15 prosent. Det er også interessant å merke seg at selv i tilfeller der gjeldende skattesats er 10 prosent, må du fortsatt betale 15 prosent på slike kortsiktige kapitalgevinster. Denne frekvensen vil fortsatt være 15 prosent, selv om plateprisen som gjelder for deg, er 30 prosent. Hvis din andre inntekt ekskluderer Denne kortsiktige kapitalgevinsten er mindre enn grunnfritakelsesgrensen. Du vil ha rett til å dra nytte av slik mangel i grunnfritakelsesgrensen mens du beregner din skatteforpliktelse. Taks for kapitalgevinster ved salg av andre aksjer enn aksjeandeler transaksjon på indisk børs. Alle transaksjoner av aksjer foregår ikke på plattformen av børs. Dette vil dekke transaksjon av unoterte aksjer samt transaksjoner av børsnoterte aksjer i form av åpent tilbud eller tilbakekjøp av disse aksjene av selskapet direkte. Enhver kapitalgevinst som oppstår ved salg av slike transaksjoner vil fortsatt bli behandlet som langsiktig dersom aksjene har blitt holdt i 12 måneder eller mer på salgsdagen. Dersom aksjene selges innen 12 måneder, De kortsiktige kapitalgevinster som oppstår ved en slik transaksjon skal inkluderes i din vanlige inntekt og skal skattlegges på den grunnlagsrenten som gjelder for deg. Generelt gjelder skattesatsen i tilfelle av langsiktige kapitalgevinster 20 prosent på den indekserte kapitalen gevinster Men hvis de langsiktige kapitalgevinster beregnet med indeksering er høyere enn 10 prosent av uindekserte kapitalgevinster, skal ditt ansvar på slike langsiktige kapitalgevinster være begrenset til 10 prosent bare i visse tilfeller. Dette alternativet å velge mellom 20 prosent på indekserte langsiktige realisasjonsgevinster eller 10 prosent av uindekserte realisasjonsgevinster er kun tilgjengelig for børsnoterte aksjer som handles utenfor børs. Så hvis du hadde tilbudt aksjer av Hindustan Uniliver under tilbakekjøpsordning, ville ditt ansvar bli begrenset til 10 prosent av fortjeneste fra deg dersom aksjene ble holdt i 12 måneder eller mer. Hvis aksjene selges ikke er notert i India, er dette alternativet å velge mellom 10 prosent unindexe d og 20 prosent indeksert kapitalgevinster er ikke tilgjengelig. Hvis din andre inntekt eksklusive disse langsiktige realisasjonsgevinster er mindre enn grunnfritakelsesgrensen, har du rett til å dra nytte av slik mangel i grunnfritakelsesgrensen her også. I tilfelle av kortsiktige gevinster, selv om aksjene er notert i India, vil ditt ansvar for slike kortsiktige gevinster avhenge av den sats som gjelder for deg. Taksering av utbytte mottatt på aksjer. Enhver utbytte mottatt på aksjer i indisk selskap er fullstendig fritatt for betaling av skatt Imidlertid er selskapet pålagt å betale en skatt som kalles utbyttefordelingsskatt på slik utbytte med en sats på 15 prosent på slik utbytte. Så effektivt har 15 prosent skatt på dine vegne blitt betalt av selskapet på utbytte mottatt av you. Hope artikkelen har lettet din forvirring om skattbarheten og skattesatsen ved salg av aksjer. Din tilbakemelding og spørringer er velkommen. Hvordan kan du legge inn skattereduksjoner for fremtidige opsjoner. Det er en confu sion i skattebetalernes sinn engasjert i ikke-leveringsbasert handel på aksjemarkedene, ofte referert til som Futures and Options eller på FO. Vi trodde det var svært viktig å fokusere på dette emnet i en artikkel som adresserer alle disse relatert til arkivering av selvangivelse i tilfelle av ikke-leveringsbaserte transaksjoner, med tanke på at forfallsdagen for innlevering av selvangivelse nærmer seg raskt. Individer som er involvert i fremtid og opsjoner bør huske på følgende ting for inntektsskattes retur-arkivering. Taksibel som Business Income. As per Inntektsskattelovens bestemmelser, 1961, inntekter fra fremtidige opsjoner FO blir behandlet som normal forretningsinntekt. Således vil fortjeneste eller tap fra slik virksomhet FO bli skattepliktig som inntekt under overskuddets overskudd og gevinster av næringsliv eller yrke, uansett om vurderingen utøver annen virksomhet eller yrke. Taks vil bli belastet med slik inntekt til de normale satsene som gjelder for en individuell del i tilfelle av fortjeneste. Hvis det er tap i FO, her er provisjon ns i kapittel 44AD vil gjelde, og det vil derfor også være behov for revisjon av regnskapsbokser. Bestemmelsen i denne seksjonen gir opplysning om minst 8 av nettoresultatet på bruttoomsetningen. Så hvis vurderingen ikke avslører det samme under 8 prosent eller tap vil vurderingen være nødvendig for å opprettholde bøker med kontoer og er nødvendig for å få skatt revisjon i henhold til bestemmelsene i § 44AA og 44AB. I henhold til denne endringen kan inntekter fra næringsvirksomhet ikke være under 8 prosent av bruttoomsetningen i noen Om det er fortjeneste i FO og du avslører 8 eller flere av totalomsetningen som fortjeneste, må bare inntekten deklareres som forretningsinntekt og følgelig må ITR arkiveres. Det er ikke nødvendig å opprettholde bøker av kontoer og revisjon. Turnover Beregning. Nå, her kommer punktberegning av omsetning Bestemmelse av omsetning i tilfelle av FO er en av de viktigste faktorene for hver enkelt person for inntektsskattformål Omsetningen må være først y beregnes på den måten som er forklart nedenfor. Summen av positive og negative eller gunstige og ugunstige forskjeller skal tas som omsetning. Premium mottatt ved salg av opsjoner skal inkluderes i omsetningen. Med hensyn til eventuelle omvendte handler inngår forskjellen derpå skal også utgjøre en del av omsetningen. Her er det ingen forskjell om forskjellen er positiv eller negativ. Alle forskjellene, enten positive eller negative, aggregeres og omsetningen beregnes. Taks revisjon i henhold til § 44AB. Som fremtidige alternativer blir FO behandlet som vanlig forretningsinntekt, så hvis totalomsetningen, omsetningen eller brutto kvitteringen fra virksomheten for det foregående året som er relevant for vurderingsåret, overstiger Rs 60 lacs i FY 2010-11 2011-12 Rs 1 crore fra FY 2012-13 da er det obligatorisk for å få bøker om kontoer revidert. Utgifter som porto, transport og telefon som påløper for å drive virksomheten kan hevdes som forretningsomkostninger. Du kan også kreve avskrivninger på eiendeler som brukes til bussen Iness eller yrke. Dato for tilbakebetaling Filing. If du er ansvarlig for revisjon i henhold til bestemmelse i § 44AB eller 44AD, vil forfallsdato for innlevering av ITR være 30. september i vurderingsåret. Som for FY 2011-12 ville forfallsdato være 30. september 2012. Og i andre tilfeller eller si om du ikke er ansvarlig for revisjonen, ville forfallsdatoen for innlevering av ITR være 31. juli i vurderingsåret. Like for FY 2011-12 var forfallsdato 31. juli 2012.Gjeld frem og avsetning av tap. Hvis det er tap i FO og du hevder det samme i Inntektsskatt, må du arkivere det før forfallsdato for å fremføre tapet og sette av fra inntektene i fremtiden. Sjekk disse Relaterte artikler. Paytm lanserer gjentakende fakturering for digitale abonnementer. Startopptegnere og utviklere som tilbyr sine produkter og tjenester på abonnementsbasis kan logge på pa. Narendra Modi er nå den mest populære globale lederen på SOCIAL MEDIA Beats Donald Trump. Narendra Modi er blitt den mest populære globale leder på Sosial Media slår Donald Trump Narend. How å enkelt SUSPENDERE eller SIKKER JIO 4G SIM-kort Services. Losing vår elskede mobiltelefon kan være en veldig spennende opplevelse. Mobile enheter som smartphon. Popular Articles.

No comments:

Post a Comment