Saturday 18 November 2017

Korrelasjonen Forex Handelssystemer


Pirson Spearman Korrelasjonsindikator. Pirson Spearman Korrelasjonsindikator er av interesse for et stort antall forhandlere Grunnlaget for denne indikatoren på prinsippet om Spearman s korrelasjon Mer informasjon om Spearman s korrelasjon kan du finne ut av håndboken, som kan lastes ned på bunnen av denne artikkelen Pirson Spearman Correlation Indicator passer godt til handel på et hvilket som helst valutapar og enhver tidsramme som anbefales H1. Egenskaper for Pirson-Spearman Korrelasjonsindikator. Pirson Spearman Korrelasjonsindikator intuitiv pil opp - et signal for Lang posisjon, pil ned - et signal for kort posisjon. Annet enn at indikatoren markerer linjenivå for stoppet. Eksempel når et signal fra motsatt eller Take Profit. I arkivene. Pirson Spearman Correlation. Pirson Spearman Korrelasjonsindikator. Fri Last ned Pirson Spearman Korrelasjonsindikator. Ver vent, forbereder du linken din. Denne handelsstrategien består av å handle to par som er svært korrelerte eller n Egentlig korrelert på samme tid Hvis du er en erfaren handelsmann, vet du sannsynligvis allerede av toppen av hodet ditt hvilke par er korrelert til hverandre og hvilke som ikke er noen. Noen er åpenbare siden de har nær geografisk nærhet og deler samme basisvaluta , for eksempel AUD USD og NZD USD. Ikke alle par har høy grad av korrelasjon, bare fordi de deler samme basisvaluta. Hvis du er usikker på parforhold, kan du søke på internett for oppdaterte korrelasjoner. Her er en lenke til en slik nettside Korrelasjonstabell Jeg foreslår at du baserer dine valg på daglig korrelasjon eller høyere. Hvis du bruker tabellen i lenken som er oppgitt, ser etter en korrelasjon på 80 eller høyere -80 eller høyere for negative korrelasjoner. Når du har et par valutapar valgt neste trinn er å sette opp overlegg av diagrammer Jeg har vedlagt en MetaTrader-indikator nederst på siden som fungerer bra Din handelsplattform eller kartleggingsprogramvare kan også ha en innebygd i n Denne strategien kan brukes på et hvilket som helst tidsrom. Husk at jo høyere tidsrammen jo lengre handelen normalt vil ta fra startoppføring til avslutning av utgang. Når du legger inn den vedlagte indikatoren på diagrammet ditt, må du angi valutapar symbolet akkurat som vist på MetaTrader-plattformen. For par som har et positivt korrelasjonssett, er speilalternativet sant. For par som har et negativt korrelasjonssett, er speilalternativet til false. Next kommer vi inn i handelen. Det er best å legge inn når begge prispoengene har en anstendig gap mellom dem se vedlagte diagram Gapene opprettes vanligvis etter betydelige trekk Vent til minst én, hvis ikke begge, av prisene er ferdig med å flytte vekk fra den andre og går flatt stabilt før du går inn. Også før du går inn, kontroller spredene for å sikre at de er ikke for høye Jeg anbefaler å gjøre posisjonsstørrelser like Hvis basisverdien er lik, må pipverdien være den samme Hvis ikke, kan du justere posisjonsstørrelsene slik at pipverdiene er like. Dette er valgfritt, men for enkelhets skyld kan det være lurt å gå med like størrelser. retningen for handelen for positiv korrelasjon vil avhenge av den relative posisjonen til det ikke-speilede paret med andre ord paret som ikke trekker på diagrammet av indikatoren For å unngå forvirring er det paret som heter i det øverste venstre hjørnet av MetaTrader-diagrammet Fra nå vil jeg referere til dette paret som diagramparet jeg vil referere til det andre paret som indikatorpar Hvis diagramparet er over indikator-par og skriv inn kort Hvis diagramparet er under, skriv inn lenge Handelretningen for indikatorparet vil være det samme. Så hvis diagramparet er langt for eksempel, bør indikatorparet også være lenge igjen, dette er for positiv korrelasjon . Handlingsretningen for negativ korrelasjon vil også bli bestemt av diagramparets stilling i forhold til indikatorparet over eller under Same som med positiv korrelasjon, kort hvis diagramparet er på topp og lenge hvis det er under The bare forskjellen er det indikatorparets handel vil være motsatt av kartparet. Så hvis kartparet er langt, må indikatorparet være kort og omvendt. Slå handler når prisene møtes på diagrammet. Korrelasjonshandel - Grunnleggende ideer og strategier. Han alle En ambisiøs tittel indeed. I ønsker å konsolidere så mye informasjon som mulig om emnet innen denne tråden. I de neste par innleggene vil jeg prøve å dele mine egne ydmyke tanker Ideer på Forex Correlation og vil sette pris på så mye tilbakemelding og innspill som mulig for å hjelpe mine studier. Jeg skal ikke forsøke å diktere hvor denne tråden fører, men jeg håper at det vil levere gode ideer, referanser og perler for oss alle å innlemme i vår Trading. For å få ting startet I neste innlegg Jeg skal diskutere Major 8-valutaene, og hvordan jeg har funnet at de har en tendens til å samhandle med hverandre, og hvis det finnes noen enkle regler, kan vi lære av dette for å hjelpe vår handel. Jeg vil også legge ved en indikator som jeg bruker til å vurdere hvordan 8 Currencie s utfører som jeg ville elske å utvikle videre og utvide med everybodies help. Please begynn å legge til kommentarer forespørsler og selvfølgelig noen referanser eller tråder som ville være fordelaktig å ha koblet i denne one. apologies hvis noe har gått galt i dette første innlegget jeg havnt postet mye før, og dette er mitt første forsøk på en tråd. more i morgen - tid og arbeid tillater Neil. Indicator for sporing av FX Correlation. Probably gjør det sans å slippe dette inn i potten først. over de siste årene har jeg vært interessert i alle innlegg og diskusjoner om korrelasjon - TPO den Rumpled en generert en versjon av denne indikatoren en stund tilbake og inkluderte den som en del av hans mange mange gode indikatorer tilgjengelig ved hjelp av Metatrader. Jeg tror FerruFx kan ha oppstått det skjønt, men uavhengig av forfattere og opphavsmenn mange takk til begge disse briljante programmørene Traders for det. TPO-versjonen roterte ikke-USD-valuta linjene rundt den sentrale X-akse, som i virkeligheten ble th e Dollar crossover-linje for alle disse valutaene Basert på MA s-settet var det en separat USD-linje som fungerte som en selvstendig som viste sin egen bevegelse. Versjonen jeg har ydmykt tweaked viser alle linjene som faktisk korrelerer interaksjon sammen med ingen ekte Formålet med null X-aksen, bortsett fra å indikere hvilke valutaer som er sterkere over null, og hva som er svakere under linjen. sooooo når 2 valutaer krysser det som er den faktiske brønnen grovt crossover-punkt for de parene basert på de 2 MA-s som brukes. det og lek med det, og jeg vil gjerne svare på eventuelle spørsmål mens du forbereder mitt neste innlegg. USD GREEN, STG RED, EURO Blue, AUS Gold, NZD LightBlue, CAD Brown, YEN Yellow, SFR Gray. standardinnstillingen er MA 200 med delta på 13 betyr dette når valutakursovergangen vil korrelere til å observere 13MA crossover på 200MA på paret Chart for the 2 Values ​​involved. Lagt kommentar fra NVP Bare for å gjenta for alle som ikke er kjent med denne typen diagrammer - du ser på den relative styrken i hver valuta versene de andre valutaene linjen som er høyest er den sterkeste linjen som er den laveste er den svakeste basert på Flytende gjennomsnitt og Delta du har satt i parametrene Crossovers skjer hvor samme MA s ville bli sett på å sove for parene på Normal Charts. Hvis du vil observere praktisk talt real action sett Delta til 1 dvs. diagram endrer seg med hver ny stolpe og se på moroa. Jeg har aldri lastet inn en fil her før, så unnskyld meg hvis dette ikke virker første gang around. Last redigert av Lightning McQueen 3. desember 2009 kl 12 04. Reason link added. Hi Everyone En ambisiøs tittel indeed. I vil konsolidere så mye informasjon som mulig om emnet innenfor denne tråden arbeiderne. Over de neste par innleggene vil jeg prøve å dele mine egne ydmyke tanker Ideer på Forex Correlation og vil sette pris på så mye tilbakemelding og input som mulig for å hjelpe mine studier. Jeg skal ikke prøve å diktere hvor denne tråden fører, men jeg er forhåpentligvis at den vil levere gode ideer, referanser og perler for oss alle å innlemme i vår Trading. For å få ting startet I neste innlegg skal jeg diskutere Major 8-valutaene og hvordan Jeg har funnet at de har en tendens til å samhandle med hverandre, og hvis det finnes enkle regler, kan vi lære av dette for å hjelpe vår handel. Jeg vil også legge ved en indikator jeg bruker til å vurdere hvordan de 8 valutaene utfører som jeg vil gjerne utvikle videre en nd utvide med everybodies help. Please begynn å legge til kommentarer forespørsler og selvfølgelig noen referanser eller tråder som ville være fordelaktig å ha koblet i denne one. apologies hvis noe har gått galt i dette første innlegget jeg har postet mye før og dette er min første forsøk på en tråd. more i morgen - tid og arbeid tillater Neil. Denne lenken kan bidra til å introdusere nybegynnere til hvilken korrelasjon, og hvilke par det påvirker. For eksempel, hvis du er posisjonstørrelse med 2 av kontoen din, vil du ikke ha lyst å være lang EURUSD og samtidig kort GBPUSD. Nor vil du være lang eller kort begge par samtidig. I det første scenariet negerer du din innsats. I det andre scenariet fordobles du din innsats. Det er andre par som er kjent for samme oppførsel, dvs. korrelasjon. Likeledes har EURUSD og USDCHF vært speilbilder av hverandre - anti-korrelasjon, hvis du liker. Forholdet er noe hver FX-aktør må være oppmerksom på, for å unngå slike sammenstøt, med mindre handel Jeg etter mer sofistikerte måte. Som for de interessante punktene har du økt hastigheten på. Det er muligens andre gode sider som diskuterer korrelasjon. Jeg vil gjerne ha mulighet til å besøke noen av dem, hvis noen har koblinger. Sist redigert av Androosh 8. september, 2009 klokken 07 05.Virken og Euro. Velkommen ombord, håper mange flere blir med oss. Queensland eh Jeg pleide å jobbe i Cairns - men det er en historie for en annen dag. Fortsett å jobbe med mitt neste innlegg, men ja, jeg er helt enig med dine kommentarer på Euro Swissie. Disse Euro Twins holder sammen mesteparten av tiden med lav volatilitet og begge kan gjør gode folier til å handle mot mer volatile valutaer som har en tendens til å bevege seg i motsatte retninger. Her får du et øyeblikksbilde av indikatoren min 2 for å illustrere dette er den 1 timers TF som nå på standard 200 13 innstilling og jeg har fremhevet EURO og Swissie mens du dotter den andre gutten, er disse to forelsket mesteparten av tiden. Hvis dette er uleselig, la meg få vite det igjen - igjen tidlige dager er alt dette techno ting for meg. DOH - Jeg har nettopp blitt dumpet med masse arbeid og en stram tidsfrist de vet at jeg prøver å starte en tråd her vil legge inn mer når jeg kan over de neste dagene. Sist redigert av Androosh 8. september 2009 kl. 17.00. Som en forex-aktør, hvis du sjekker flere forskjellige valutapar for å finne handelsoppsettene , bør du være klar over cu rrency par korrelasjon på grunn av to hovedårsaker.1- Du unngår å ta samme posisjon med flere korrelerte valutapar samtidig, og slik at du ikke multipliserer risikoen din. I tillegg unngår du å ta posisjonene med valutaparene som beveger seg mot hver andre på samme tid 2 - Hvis du vet at valutaparene korrelasjoner, kan det hjelpe deg med å forutsi retning og bevegelse av et valutapar gjennom signalene du ser på de andre korrelerte valutaparene. Nå forklarer jeg hvordan valutapar korrelasjon hjelper Lar oss starte med de 4 største valutaparene EURUSD GBPUSD USDJPY og USDCHF. I begge de to første valutaparene EURUSD og GBPUSD, USD fungerer som pengene. Som du vet er den første valutaen i valutapar kjent som varen og den den andre er pengene Så når du kjøper EURUSD, betyr det at du betaler USD for å kjøpe Euro I EURUSD og GBPUSD, er valutaen som fungerer som pengene, den samme USD Varemerket til disse parene er både relatert til to b ig europeiske økonomier Disse to valutaene har høy tilknytning og sammenheng med hverandre, og i 99 tilfeller beveger de seg i samme retning og danner de samme kjøpssignaler. Bare nylig på grunn av økonomikrisen flyttet de litt annerledes, men deres viktigste bias er fortsatt det samme. Hva betyr det? Det betyr at hvis EURUSD viser et kjøpssignal, bør GBPUSD også vise et kjøpssignal med mindre forskjeller i signalets styrke og form. Hvis du analyserer markedet, og du kommer til denne konklusjonen at du bør gå kort med EURUSD og samtidig besluttet du å gå lenge med GBPUSD, det betyr at noe er galt med analysen din, og en av analysene dine er feil. Du bør derfor ikke ta noen posisjon før du ser det samme signalet i begge disse par Selvfølgelig, når disse parene virkelig viser to forskjellige retninger som sjelden skjer, vil det være et signal om å handle EUR-GBP. Jeg vil fortelle deg hvordan. USD-CHF og USDJPY oppfører seg så like, men ikke like som EURUSD en d GBPUSD, fordi i dollar-CHF og USDJPY er penger forskjellig sveitsisk franc og japansk yen har noen likheter fordi begge tilhører oljebrukere, men volumet av industrien i Japan, gjør JPY forskjellig. Generelt når du analyserer fire store valutapar, hvis du ser kjøpssignaler i EURUSD og GBPUSD, bør du se selgesignaler i USDJPY Hvis du også ser et salgssignal i USD-CHF, så er analysen mer pålitelig Ellers må du revidere og gjenta analysen din. EURUSD, GBPUSD, AUDUSD, NZDUSD, GBPJPY, EURJPY, AUDJPY og NZDJPY har vanligvis samme retning. Bare deres bevegelsesmønster blir noen ganger mer lik hverandre og noen ganger mindre. Hva foretrekker jeg. Hvis jeg finner et salgssignal med EURUSD og GBPUSD og et kjøpssignal med USDJPY, foretrekker jeg å ta den korte posisjonen med en av EURUSD eller GBPUSD fordi nedadgående bevegelser er vanligvis sterkere. Jeg vil ikke ta den korte posisjonen med EURUSD eller GBPUSD, og ​​den lange posisjonen med USDJPY på samtidig, fordi hvis noen av disse stillingene går imot meg, vil den andre gjøre det samme. Så jeg tviler ikke på risikoen ved å ta to motsatte posisjoner med to valutapar som beveger seg mot hverandre. Hvordan bruke valutapar korrelasjon for å forutsi retningen til markedet. Når jeg har et signal med et par, men jeg trenger bekreftelse for å ta stilling, refererer jeg til de korrelerte valutaparene eller kryss valutaparene og ser etter bekreftelsen. For eksempel ser jeg en MACD-avvik i USDCAD fire timers diagram, men det er ingen nærstående brudd i USDCAD fire timer eller en times diagram Jeg vil ta en kort posisjon, men jeg trenger bare en bekreftelse Hvis jeg venter på bekreftelsen, kan det bli for sent, og jeg kan savne sjansen Jeg sjekker et korrelert valutapar som USDSGD, og ​​hvis jeg ser en støtpause i den, tar jeg den korte posisjonen med USDCAD. Nå er spørsmålet hvorfor jeg ikke tar den korte posisjonen med USDSGD, og ​​jeg bruker støttestoppet til å gå kort med USDCAD Jeg d o det fordi USDCAD-bevegelser er sterkere og mer lønnsomme Jeg bruker USDSGD som en indikator for handel med USCAD. Det skjer at du tar stilling med et valutapar, men det virker ikke riktig, og du vet ikke om det var en god beslutning eller ikke På den annen side ser du ikke noe skarpt signal på det valutaparet for å hjelpe deg med å bestemme om du vil beholde posisjonen eller lukke den. I slike tilfeller kan du sjekke et korrelert valutapar og se etter en fortsettelse eller reversering signal Det hjelper deg med å avgjøre hvilken stilling du har. Noen ganger går noen korrelerte valutapar ikke i den måten de skal flytte. For eksempel går EURUSD og USDJPY opp samtidig, mens de vanligvis beveger seg mot hverandre. kan skje når Euro-verdien går opp og USD-verdien ikke har en vesentlig endring, men samtidig går JPY-verdien ned av en eller annen grunn. I disse tilfellene kan du bruke tabellen under for å finne og handle valutaparet som dets bevegelsen intensiveres ved en uvanlig bevegelse i to andre valutapar I dette eksempelet, hvis EURUSD og USDJPY går opp på samme tid, vil EURJPY gå opp mye sterkere se nedenstående diagram. Eller hvis EURUSD går opp og AUDUSD går ned samtidig, EUR - AUD går opp sterkt. Et annet viktig eksempel Hvis EURUSD går opp og GBPUSD går ned samtidig, går EURGBP opp sterkt. Kanskje dette er det viktigste tilfellet vi kan handle basert på denne regelen. Det skjer mange ganger at EURUSD og GBPUSD flytte mot hverandre, og det er den beste tiden å handle EURGBP Nå vet du hvorfor EURGBP ikke beveger seg sterkt mesteparten av tiden Det er fordi EURUSD og GBPUSD beveger seg i samme retning mesteparten av tiden. For eksempel går de opp på samme tid og slik at EURGBP ikke viser noen vesentlig bevegelse fordi når begge valutaene til et valutapar går opp eller ned samtidig, viser dette valutaparet ingen sterk bevegelse og retning. Jeg håper du vet hvorfor et valutapar går opp eller ned Den går opp når f irst valuta verdi går opp ELLER den andre valuta verdien går ned For eksempel EURUSD går opp, hvis Euro verdi går opp eller USD verdi går ned Hvis dette skjer samtidig, deretter EURUSD går opp mye sterkere. Nedenfor diagrammet inneholder nesten alle disse uvanlige bevegelsene og deres resultater på det tredje valutaparet. if EURUSD og USDJPY, betyr EURJPY dersom EURUSD og USDJPY går opp samtidig, så går EURJPY mye sterkere. PRAKTISK BRUK av korrelasjonsteorien. Denne artikkelen er fokusert på å forklare hvordan valutakorrelasjoner kan brukes på en svært praktisk måte Vårt mål er ikke å dykke inn i teori eller teoretiske modeller, men vise hvordan korrelasjoner kan bidra til å løse praktiske handelsrelaterte beslutninger. Forex Correlation Theory har mange praktiske fordeler som å bekrefte en oppføring, unngår falsk bryte ut, filtrere verre oppsett, identifisere hvilken valuta som trending, og vurdere kryss for en dynamisk visning. Denne artikkelen viser det perfekte korrelasjonsoppsettet. FILTERING UT BEKREFTET ING FOREX TRADES. The forex korrelasjonsteori kan brukes som en metode for å filtrere ut handelsoppsett som har en verre sannsynlighet i forhold til belønning / risikofaktor. Prosessen hvordan en næringsdrivende kan utnytte konseptverktøyet er som følger. Kjernen i denne teorien er at De store valutaene USD, EUR og AUD beveger seg i samme retning som korrelerende Dette kan du ikke bestride Besøk disse korrelasjonsdiagrammer, og du vil se sannheten i dette. Det vi leter etter er situasjoner når en av disse valutaparene bryter fra en sterk korrelasjon Dette er oppsettet og hvor forex-korrelasjonsteori begynner. Her er akkurat det vi gjør for å bestemme våre bransjer hver dag. Vi starter alltid med dollaren. Her er et eksempel.5 av de seks som går i samme retning, den USD JPY i dette tilfellet er i negativ korrelasjon med de andre fem. Det neste trinnet er å se på JPY-parene. JPY, AUD JPY, CAD JPY, NZD JPY Hvis de trender på samme måte som USD JPY, i dette tilfellet lenge, så har vi en perfekt kor relation trade. We vet nå at vi handler USD JPY lenge, alle de andre 5 USD-parene trend i motsatt retning av USD JPY Så hvilket dollar-par skal vi handle Det dyreste USD-paret er det vi ser på først I dag er det USD CAD Hvorfor det dyreste paret Siden trenden for dollaren er lang, er 5 av de 6 flyttet i samme retning Trend i samme retning Og trenden er din venn Det dyrere valutaparet vil bevege seg mer Vi håper allikevel at den kan hjelpe deg å planlegge reisen. Original i English Drevet av Microsoft ® Translator Vurder denne oversettelsen: Takk for vurderingen Dårlig God Vi er gode å gå Vi går inn i USD CAD kort. Det perfekte resultatet er hvis begge disse handlene vinner. Og hvis de begge fortsetter sin trend, vil du få en dobbel vinner. Oftere enn ikke selv om det dominerende paret vil løpe bort med begge handler og en vil vinne og den andre vil miste I dette scenariet er sikringen vår venn. Du oppretter alltid handelen på en slik måte at hvis den dominerende valutaen løper bort, vil den vinnende valutaen dekke den tapende handelen. For denne handelen USP JPY lang med et stoppfall på 40 pips og en grense for 60 pips. USD CAD kort med et stoppfall på 40 pips og en grense på 60 pips. Som en forex-forhandler, hvis du sjekker flere forskjellige valutapar for å finne handelsoppsettene, bør du være oppmerksom på valutapar korrelasjon på grunn av to hovedårsaker.1- Du unngår å ta samme posisjon med flere korrelerte valutapar samtidig, slik at du ikke multipliserer risikoen din. I tillegg unngår du å ta posisjonene med valutaparene som beveger seg mot hverandre samtidig 2- Hvis du vet at valutaparene korrelasjoner, kan det hjelpe deg å forutsi retningen og bevegelsen til et valutapar gjennom de signaler du ser på de andre korrelerte valutaparene. Nå forklarer jeg hvordan valutapar korrelasjon hjelper La oss starte med h de 4 store valutaene parene EURUSD GBPUSD USDJPY og USDCHF. I begge de to første valutaparene EURUSD og GBPUSD, USD fungerer som pengene. Som du vet er den første valutaen i valutapar kjent som varen og den andre er den penger Så når du kjøper EURUSD, betyr det at du betaler USD for å kjøpe Euro I EURUSD og GBPUSD, er valutaen som fungerer som penger, den samme USD. Varemerket til disse parene er både relatert til to store europeiske økonomier. Disse to valutaene er sterkt forbundet og i forhold til hverandre og i 99 tilfeller beveger de seg i samme retning og danner de samme kjøpssalgsignalene. Nylig, på grunn av økonomikrisen, flyttet de litt annerledes, men deres hovedforspenning er fortsatt den samme. Hva gjør det mener Det betyr at hvis EURUSD viser et kjøpssignal, bør GBPUSD også vise et kjøpssignal med mindre forskjeller i signalets styrke og form. Hvis du analyserer markedet, og du kommer til denne konklusjonen, bør du gå kort med EURUSD og på s ame gang du bestemte deg for å gå lenge med GBPUSD, betyr det at noe er galt med analysen din, og en av analysen din er feil. Du bør ikke ta noen posisjon før du ser det samme signalet i begge disse parene. Selvfølgelig, når disse parene virkelig er viser to forskjellige retninger som sjelden skjer, det vil være et signal for å handle EUR-GBP. Jeg vil fortelle deg hvordan. USD-CHF og USDJPY oppfører seg så liknende, men ikke like som EURUSD og GBPUSD, fordi i USD-CHF og USDJPY , penger er forskjellig sveitsisk franc og japansk yen har noen likheter fordi begge tilhører oljeprodusentland, men volumet av industrien i Japan, gjør JPY forskjellig. Generelt, når du analyserer de fire store valutaparene, hvis du ser kjøpssignaler i EURUSD og GBPUSD, bør du se selgesignaler i USDJPY Hvis du også ser et salgssignal i USD-CHF, så er analysen din mer pålitelig Ellers må du revidere og gjenta analysen. USD, GBPUSD, AUDUSD, NZDUSD, GBPJPY , EURJPY, AUDJPY og NZDJPY har vanligvis samme retning. Bare deres bevegelsesmønster blir noen ganger mer lik hverandre og noen ganger mindre. Hva foretrekker jeg. Hvis jeg finner et salgssignal med EURUSD og GBPUSD og et kjøpssignal med USDJPY, foretrekker jeg å ta det korte posisjon med en av EURUSD eller GBPUSD fordi nedadgående bevegelser er vanligvis sterkere. Jeg vil ikke ta den korte posisjonen med EURUSD eller GBPUSD og den lange posisjonen med USDJPY samtidig, for hvis noen av disse stillingene går mot meg, vil den andre gjør det samme Så jeg tviler ikke på risikoen min ved å ta to motsatte stillinger med to valutapar som beveger seg mot hverandre. Hvordan bruke valutaen parpar korrelasjon for å forutsi retningen av markedet. Når jeg har et signal med et par, men Jeg trenger bekreftelse for å ta stilling, jeg refererer til de korrelerte valutaparene eller kryssvalutaparene og ser etter bekreftelsen. For eksempel ser jeg en MACD-avvik i USDCAD fire timers diagram, men det er ingen nært støtte br eakout i USDCAD fire timer eller en time chart Jeg vil ta en kort posisjon, men jeg trenger bare en bekreftelse Hvis jeg venter på bekreftelsen, kan det bli for sent, og jeg kan savne sjansen. Jeg sjekker et korrelert valutapar som USDSGD, og ​​hvis Jeg ser en støtpause i den. Jeg tar den korte posisjonen med USDCAD. Nå er spørsmålet hvorfor jeg ikke tar den korte posisjonen med USDSGD, og ​​jeg bruker støttestøtten til å gå kort med USDCAD. Jeg gjør det fordi USDCAD-bevegelser er sterkere og mer lønnsomt Jeg bruker USDSGD som en indikator for handel med USCAD. Det skjer at du tar stilling med et valutapar, men det virker ikke riktig, og du vet ikke om det var en god beslutning eller ikke. På den annen side ikke se noe skarpt signal på det valutaparet for å hjelpe deg med å bestemme om du vil beholde posisjonen eller lukke den. I slike tilfeller kan du sjekke et korrelert valutapar og se etter et fortsettelses - eller reverseringssignal. Det hjelper deg å bestemme om stillingen du har noen ganger. noen ganger relaterte valutapar don t flytte på den måten de skal flytte for eksempel EURUSD og USDJPY går opp samtidig, mens de vanligvis beveger seg mot hverandre Det kan skje når Euro-verdien går opp og USD-verdien ikke har en signifikant endring, men samtidig går JPY-verdien ned av en eller annen grunn. I disse tilfellene kan du bruke nedenstående tabell for å finne og bytte valutaparet at bevegelsen intensiveres av en uvanlig bevegelse i to andre valutapar. I dette eksemplet , hvis EURUSD og USDJPY går opp samtidig, vil EURJPY gå opp mye sterkere se nedenstående diagram. Eller hvis EURUSD går opp og AUDUSD går ned samtidig, øker EUR-AUD kraftig. Et annet viktig eksempel Hvis EURUSD går opp og GBPUSD går ned samtidig, EURGBP går kraftig opp. Kanskje dette er det viktigste tilfellet vi kan handle basert på denne regelen. Det skjer mange ganger at EURUSD og GBPUSD beveger seg mot hverandre, og det er den beste tiden å handle EURGBP Nå vet du hvorfor EURGBP beveger seg ikke sterkt mesteparten av tiden Det er fordi EURUSD og GBPUSD beveger seg i samme retning mesteparten av tiden. For eksempel går de opp på samme tid, og så EURGBP viser ikke noen vesentlig bevegelse fordi når begge valutaene til en valutapar går opp eller ned samtidig, det valutaparet viser ikke sterk bevegelse og retning. Jeg håper du vet hvorfor et valutapar går opp eller ned. Det går opp når den første valutaverdien går opp ELLER den andre valutaverdien går ned For eksempel går EURUSD opp, hvis Euro-verdien går opp eller USD-verdien går ned Hvis dette skjer samtidig, går EURUSD opp mye sterkere. Nedre diagrammet inneholder nesten alle disse uvanlige bevegelsene og deres resultater på det tredje valutaparet. if EURUSD og USDJPY betyr EURJPY dersom EURUSD og USDJPY går opp på samme tid, så går EURJPY mye sterkere.

No comments:

Post a Comment